تحقیقات جامعی که مجله بین المللی Management Today انجام داده، نشان می دهد 97 درصد از کارمندان بیان کرده اند دکوراسیون دفتر آن ها بر روی بهره وری، تاثیر مستقیم دارد. از سوی دیگر، تحقیقات دیگری که بر روی 3 هزار کارمند صورت گرفته، نشان می دهد که 89 درصد از کارمندان نمی توانند به درستی دکوراسیون دفتر کار خود را طراحی کنند و همین مسئله برای آن ها چالش های زیادی را به همراه دارد. تحت تاثیر اهمیت این دکوراسیون دفتر کار، قصد داریم برای شما برخی از مهمترین اصول دکوراسیون داخلی دفتر کار ساده و شیک رابه اشتراک بگذاریم.
بالا بردن بهره وری با دکوراسیون داخلی مناسب
دقیقا مانند طراحی اتاق نشیمن یا دیگر بخش های خانه، به منظور اینکه بخواهید دکوراسیون ساده ولی شیکی را در محل کار ایجاد کنید، نباید خیلی هزینه کرده و از لوازم لاکچری استفاده کنید. همین که اطلاعات کافی در مورد روانشناسی رنگ، لوازم دکوراتیو و نورپردازی مناسب داشته باشید، بدون شک بهترین دکوراسیون را برای دفتر خود خواهید داشت. از جمله مهمترین ایده هایی که در دکوراسیون داخلی، بهره وری را به حداکثر می رساند، موارد پیش رو هستند:
- برعکس خانه، از تناژ رنگ واکنشی استفاده کنید.
- به فضای باز اطراف و کناره ها دقت کنید.
- فضای میز لوازم تحریر را شلوغ نکنید.
- فضایی را برای نوشیدنی در نظر داشته باشید.
- استفاده از نور طبیعی
- خرید بهترین صندلی برای خود
طراحی دفتر کار کوچک
اگر قصد دارید دفتر کار کوچکی را طراحی کنید، باید از کمترین فضای ممکن، بهترین استفاده را ببرید. به همین دلیل همیشه باید از کمترین وسایل بهره گرفته و به سبک مینیمال گرایش داشته باشید. در دفاتر اداری کوچک، استفاده از رنگ های خنثی که بخشی از طراحی مدرن است، بیشتر بوده و از سویی باید مبلمان را براساس رنگ دیوار ست کنید. در نهایت، باید دید شما به روی میز تحریر، فرش و نورپردازی بسیار خاص باشد تا مخاطبین را به خوبی جلب کرده و چشم های شما را خسته نکند. در واقع، طراحی دفتر کار تا حد زیادی برای بالا بردن کارایی کارکنان و همچنین تحت تاثیر قرار دادن مخاطبین، انجام می شود.
لوازم دکوری دفتر کار
به صورت سنتی گرایش به استفاده از لوازم دکوری در دفتر کار، در بسیاری از افراد دیده می شود. در ایران استفاده از مجسمه های سه بعدی و ساعت های رومیزی یا تقویم، ایده خوبیمی باشد. به منظور اینکه از این وسایل استفاده کنید، باید به سبک دکوراسیون داخلی توجه داشته و هارمونی خوبی را در بخش های مختلف اجرا کنید. از دیگر لوازم مهم که می توانید در این بخش به کار بگیرید، موارد پیش رو است که فضا را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می دهند؛
- گلدان های کوچک و گیاهان آپارتمانی
- قاب عکس یا تابلوهای هنری
- چراغ مطالعه دکوراتیو
- مجسمه های کوچک
- ساعت دیواری مدرن
- استند کتاب یا کتاب های دکوراتیو
- جاقلمی با ارگانایزرهای رومیزی
- شمع های تزئینی
- تابلوهای انگیزشی یا الهام بخش
- فرش یا قالیچه کوچک
- آینه های دکوراتیو
- پاف یا صندلی های تزئینی
- جا کلیدی دیواری
اصول طراحی دکوراسیون دفتر کار مدرن
تحقیقات روانشناس ها نشان داده دلیل اصلی اینکه افراد نمی توانند دفتر کار خود را به درستی طراحی کنند، الهام گرفتن از دکوراسیون داخلی خانه خود است که باعث می شود، تناقض بزرگی بین ماهیت کاری آنها با سبک زندگی ایجاد شود. به همین دلیل همیشه طراحان پیشنهاد می کنند فرد دیگری، امور دکوراسیون را بر عهده گرفته و طراحیها را پیش ببرد. این برون سپاری باعث می شود افراد، معیارهای هنری و عاطفی را به خوبی اجرا کرده تا بهره وری، تا حد زیادی افزایش پیدا کند. تحت تاثیر اهمیت همین موضوع، ما امروز از دیدگاه طراح مشهور دکوراسیون داخلی آقای استیو آدامز استفاده کرده ایم تا بهترین دکوراسیون داخلی را برای شما طراحی کنیم.
کتابخانه چوبی
فارغ از اینکه کدام سبک دکوراسیون داخلی را قصد دارید در دفتر کار خود اجرا کنید، کتابخانه یکی از بهترین وسایلی است که فضای آکادمیک و علمی را در محیط ایجاد می کند. در اصل، تصور یک دفتر کار بدون کتابخانه غیر ممکن بوده و شما می توانید از سبک های خاصی مانند مدرن و مینیمال برای ایجاد فضای دلنشین و مناسب با محیط کار، استفاده کنید. نکته ای که بکار گیری کتابخانه چوبی در دفتر کار را بسیار زیباتر می کند، استفاده از نور مخفی در کتابخانه ها است که فضای بسیار جالبی را برای شما ایجاد می کند.
انتخاب میز تحریر مناسب با سبک دکوراسیون
نقطه کانونی طراحی دکوراسیون دفتر، استفاده از بهترین میز تحریر است که تا حد زیادی دیگر لوازم دکوراتیو شما را مشخص می کند. شما باید بر اساس فضا و شرایطی که دارید، نوعی از میز دفتر کاری را انتخاب کنید که اجازه انجام کارهای مختلف را به شما داده و از سویی مخاطب را به سمت خود جلب کند. باید در نظر داشته باشید دفتر کار شما بیان کننده ماهیت کل اداره یا موسسه ای است که در آن مشغول هستید و باید با دید بسیار وسیع، به آن نگاه کنید.
استفاده از ساعت دیواری اداری و شیک
اگر قصد خرید ساعت دیواری اداری برای دفتر خود را دارید، باید در نظر داشته باشید بر اساس ماهیت کاری شما، مدل ساعت دیواری، متفاوت می باشد. معمولاً برای خرید ساعت دیواری اداری، باید از سبک های متفاوت که با چوب و فلز ترکیب شده اند، استفاده کنید. ویژگی دیگری که در ساعت دیواری می تواند تفاوتهای زیادی را برای دفتر کار ایجاد کند، بحث عقربه های ساعت است که باید بین تمامی بخش های ساعت، هارمونی و سازگاری ایجاد کند.
استفاده از آینه دکوراتیو ساده
آینه های دکوراتیو به غیر از اینکه کاربرد خود آرایی دارند، فضای کاری شما را از یک محیط بی روح به مکانی با ماهیت و شخصیت اداری تبدیل می کند. اگر به تمامی دفاتر کار بین المللی نگاه کنید، آینه های دکوراتیو خاصی در آنها به کار رفته شده اند که برای صاحبین کسب و کار کاربردهای متمایزی دارند. به عنوان مثال، پزشکان باید در بخش فضای خود از این آینه ها استفاده کنند تا نورپردازی بسیارخوبی در محیط اجرا شود و ترس را از بیمار جدا کند. همین مسئله در دفاتر وکلا و استارتاپ ها رنگ و بوی دیگری به خود می گیرد و شما باید از آینه های دکوراتیوی که با ماهیت کاری سازگاری خوبی دارد، استفاده کنید.
ایده استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی
تابلو دیواری سازگار با محیط فضای اداری
تابلو دیوارهای برجسته که بر روی آن از گیاهان و گل های بسیار متنوع استفاده می کنید، از بهترین ترفندهای دکوراسیون داخلی در دفاتر است که فضا را از یک محیط خشک و اداری، به سمت یک محیط پویا تغییر می دهد. در کنار این تابلوها می توانید از گزینه های دیگری مانند تابلوی پر و تابلو ماه چراغدار استفاده کنید که برای کلینیک پزشکی و دفاتر اداری خاص، یک گزینه ایده آل می باشد.
النسی همراه شما در طراحی دکوراسیون دفتر
یکی از الگوهای تولیدی ما در مجموعه النسی، طراحی و اجرای محصولاتی است که با استفاده از آنها می توانید دفاتر کاری خود را با علایق و سلایق مختلف طراحی کرده و شرایط زیبایی را در آنها ایجاد کنید. به عنوان مثال، در طراحی ساعت دیواری، ما بر اساس ماهیت شغل های شما مجموعه کارهای متفاوتی را در طی سال های اخیر ایجاد کرده ایم که می توانند هارمونی فوق العاده ای با بخش های دیگر دفتر شما ایجاد کنند.
روش های نورپردازی در دکوراسیون داخلی